ALMANYA SCHENGEN VİZE BAŞVURU SÜRECİ YENİDEN DÜZENLENDİ
ALMANYA SCHENGEN VİZE BAŞVURU SÜRECİ
Önemli Duyuru:
Alman Dışişleri Bakanlığı bilgilendirmesi ile 11 Haziran 2024’dan başlayarak Schengen Vize harçlarında değişiklik olacaktır.
11 Haziran 2024 (dahil) ve ileri tarihe randevusu olan başvuru sahiplerimizin başvuru sırasında yeni ücretler üzerinden vize harcını ödeyeceğini bildirir, randevunuza gelmeden önce güncel vize harcı ücretini ve hangi para birimi ile ödeme yapabileceğinizi web sitemiz “Ücretler” sayfasından kontrol etmenizi önemle bildiririz.
18 Mart 2024 tarihinden itibaren randevular yalnızca Almanya’nın Türkiye’deki yurtdışı temsilciliklerinin web sitesinde yer alan randevu sistemi üzerinden verilecektir.
Başvuru sahipleri 5 Mart 2024 tarihinden itibaren Türkiye’deki Alman Dış Temsilciliğin randevu bekleme listesine kaydolacak ve bunun onayını e-posta ile alacaklar.
Lütfen başvuru süreci hakkında önceden bilgi edinin: Başvuru formu, ibraz edilmesi gereken belgeler vb. bilgilere Alman dış temsilciliğin web sitesi üzerinden ulaşılabilir. 2024 Avrupa Futbol Şampiyonası (EURO 2024) kapsamında Schengen vizesine başvururken sunulması gereken belgelere ilişkin özel bilgi notları bulunmaktadır.
Vize başvuru evraklarının iDATA’ya teslim edileceği randevu tarihi, randevu bekleme listesine yapılan kayıtların kronolojik sırasına göre tahsis edilir.
Elçilik/konsolosluk randevu bekleme listesine her zaman ücretsiz olarak kayıt olabilirsiniz. Ancak randevuyu onaylamak için iData hizmet ücretini, iData’dan randevu onayını aldıktan sonraki 48 saat içinde hizmet ücretini ödemeniz gerekmektedir. Ödeme vaktinde gerçekleşmediği taktirde randevu teyit edilmemiş sayılacak ve iptal edilecektir. Bu durumda yeniden kayıt oluşturmanız gerekecektir.
Randevu almak için bir acente veya aracı kurumdan hizmet almanıza gerek yoktur.
Vize başvuru randevuları için bekleme süreleri Schengen vizelerine olan talebe bağlıdır.
KISA SÜRELİ SEYAHAT VİZELERİ (SCHENGEN VİZELERİ) YENİ RANDEVU SİSTEMİ ADIMLARI
1. ADIM: KAYIT OLMA
Türkiye’deki Alman Dış Temsilciliği’nin randevu sisteminden kaydınızı oluşturunuz. Kişisel bilgilerinizin eksiksiz ve doğru girilmesinden başvuru sahiplerinin sorumlu olduğunu hatırlatmak ister, istenen tüm bilgilerin sisteme pasaportunuzda yer aldığı şekilde girilmesi konusunda dikkat etmenizi önemle rica ederiz. İlgili linke buradan ulaşabilirsiniz;
https://tuerkei.diplo.de/tr-de/service/05-VisaEinreise/-/2646152
2. ADIM: KAYDIN ONAYLANMASI
Randevu kaydınızı başarı ile gerçekleştirdikten sonra tarafınıza Alman Dış Temsilciliği’nden bir kayıt onay e-postası gönderilecektir. Bu mailde konsolosluk randevu sistemi rezervasyon numaranız, pasaport numaranız ve kayıt iptal linki yer almaktadır. Dilerseniz başvurunuzu bu link üzerinden iptal edebilirsiniz.
3. ADIM: iDATA RANDEVU TARİHİ ATAMASI
Alman Dış Temsilciliği web sitesi üzerinden kaydınızı gerçekleştirdikten sonra, iDATA tarafından yapılacak randevu tarih atamasını beklemeniz gerekmektedir. Randevu tarihiniz ve saatiniz iDATA tarafından gönderilecek bir e-posta ile size bildirilecektir. Bu e-posta içerisinde yer alan link üzerinden; sizlere atanan randevuya onay verebilir ya da verilen gün – saatte katılım sağlayamamanız durumunda iptal işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
4.ADIM: RANDEVU ONAY / ÖDEME
Randevu onaylama ve ödeme gerçekleştirme işlemlerinin randevu atama mailinin gönderilmesini takiben 48 saat içinde yapılması gerekmektedir.
Randevunuzu onayladıktan sonra doğrudan ödeme sayfasına yönlendirileceksiniz.
Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleştirildikten sonra İDATA tarafından ayrı bir onay maili gönderilecektir.
Onaylanmayan ya da iptal edilmeyen randevular atama mailinin gönderilmesinden 48 saat sonra sistem üzerinde iptal edilecektir.
5. ADIM: ONAYLANAN RANDEVUNUN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
Sizlere iletilen randevu gün ve saatinizden 5 dakika önce İDATA ofisinde bulunmanız gerekmektedir.
Önemli Not:
Randevu tarihiniz ve saatinizde değişiklik yapmanız mümkün değildir.
Randevunuzu onayladıktan sonra iptal etmek istemeniz durumunda:
Randevunuz randevu tarihine 7 gün kalaya dek iptal edilebilir.
7 gün kalaya dek iptal durumunda ödenen koordinasyon bedelinin %50’si tarafınıza iade edilecektir.
Randevu tarihine 7 günden az kala iptal işlemi yapılabilir ancak; ücret iadesi yapılmayacaktır.
NOT: Aile ve grup başvurularında tüm başvuru yapacak olan kişilerin (çocuklar dahil) tek tek sisteme kayıt yapması gerekmektedir ve ilk kayıt yapmış olan kişinin pasaport numarasını ilgili alana yazılması gerekmektedir.
KAYNAK : TURİZM GÜNLÜĞÜ